ایده هایی برای طراحی خلاقانه گرافیکی
در جهان معاصر تقریبا تمامی طراحان و ایده پردازان از امکانات اجرایی یکسانی برخوردارند. انواع ابزارهای دیجیتال و نرم افزارهای پیشرفته ، امکان اجرا هرچه تمیزتر و راحت تر در در فضای کامپیوتری را فراهم آورده است. اما یگانه نقطه ی تمایز طراحان در سراسر دنیا خلاقیت است. خلاقیت به عنوان عنصر اصلی در تبلیغات گرافیکی در افزایش تاثیر گذاری تبلیغات موثر بوده و می تواند موفقیت یک اثر تبلیغاتی را تضمین کند.
خلق ایده گرافیکی
طراح در هنگام ایده پردازی از هر طرف سفارش مشتری را بررسی می کند تا به یک ایده محوری دست یابد که دربرگیرنده اهداف کوتاه مدت و بلند مدت مشتری باشد، همچنین این مفهوم محوری باید متناسب با بینش خودآگاه ، ناخودآگاه و توانایی مخاطب تبلیغات باشد. این مفهوم نشان خواهد داد که باید درباره ارزش اساسی برند به مخاطب چه بگوییم.
اما باید دانست خلاقیت در طراحی فرآیند بسیار پیچیده ایست و عوامل بسیاری بر موفقیت یا شکست طراح در خلق اثری خلاقانه تاثیر گذار است.