چرا باید گرافیست طرح های یکتا ایجاد کند
در صورتی که طرح گرافیکی برای یک شرکت ساخته و طراحی می شود، باید یکتا بودن آن ثابت شود، کپی در گرافیک شاید یکی از بدترین های هنر است، شما وقتی یک طرح گرافیکی را ساخته و ویرایش نهایی می کنید بهتر است سعی کنید نهایت دقت را در آن به عمل آورید.
به طور مثال سعی کنید نگاهی به طرح شرکت هایی مانند تویوتا، ب ام و، آلفا رومئو و … بیاندازید، آیا قبلا آن ها را دیده اید؟ آیا خیلی پیچیده و غیر مفهومی هستند؟ قطعا در جواب به این سوالات می توان گفت خیر!
طراحی پوستر
شاید یکتا بودن اولین شرطی است که گرافیست ها و طراحان باید آن را رعایت کنند؛ یک ایده گرافیکی وقتی شروع خواهد شد باید زمینه ای را فراهم کند که تمامی اطلاعات مورد نیاز در آن دیده شود.
به طور مثال یک پوستر تبلیغاتی برای سازمان و یا ارگان نیازمند بخش های مختلف است، از طرح گرافیکی تا ایده خلاقانه، اطلاعات و توضیحات، بخش تماس و ارتباطی و …
حتی تابلو های تبلیغاتی که در سطح شهر می بینید نیز به همین صورت از ترکیب رنگ ها، نوشته ها و فونت ها برای جلب توجه در سطح شهر و خیابان ها استفاده می کنند.